Ple Gener 2017. Ens preocupa i preguntem…

El passat ple del mes d’abril, fa més de nou mesos, es van designar els representants polítics que formaran part del Consell Escolar Municipal (CEM).

Preguntem al regidor d’Educació per què no s’ha convocat cap CEM encara si d’acord amb l’article 19 del Reglament Regulador del Consell Escolar Municipal (BOPT 2006/6204), “el Plenari del CEM es reunirà amb caràcter ordinari, un cop al trimestre i a l’inici i finalització del curs escolar. A la sessió inicial el Plenari presentarà el projecte de curs a on es plantejaran els objectius, i en la sessió final s’aprovarà la Memòria“.

El regidor d’Educació ens respon que aquest mandat encara no se n’ha celebrat cap i que abans del dia 30 de gener sabrà qui són els representats que van resultar de les eleccions dels Consells Escolars dels centres educatius, celebrades entre els mesos de novembre i desembre de 2016, per tal de constituir el Consell Escolar Municipal.

Què és el CEM?

És un organisme de consulta i participació dels sectors afectats en la programació de l’ensenyament no universitari dins l’àmbit municipal.

Quin és el seu objectiu?

Ser un òrgan participatiu de la comunitat educativa amb tasques i funcions d’assessorament, consulta, proposta i informació sobre tots els temes educatius.

Per a la constitució del Consell, es reuniran tots els seus membres en una sessió extraordinària convocada a l’efecte.

Quines són les seves competències?

El CEM tindrà les competències que li atorga l’art 17,18 i 19 de la Llei 25 / 1985 de Consells Escolars. A més dels temes que per normativa correspon al consell, també és del CEM:

  • Aprovar el projecte anual o programa d’actuació i la memòria anual
  • Planificació, manteniment i  conservació dels centres, preinscripció i matriculació, conciliació horària família – escola, etc
  • Demanar informació i documentació sobre qualsevol matèria o actuació que l’afecti

Desitgem que ben aviat es constitueixi el Consell Escolar Municipal i puguem dir-hi la nostra. L’educació és fonamental i un ensenyament públic de qualitat és una garantia d’igualtat d’oportunitats i de progrés.