- Es tracta de l’Institut de nova creació de Miami Platja, a Mont-roig del Camp, i de la transformació de l’Escola Mediterrani de Tarragona en un Institut Escola.
- Pel que fa al nombre de places, l’oferta inicial de P3 és de 277 grups, sis més que l’any passat; mentre que l’oferta de primer d’ESO s’amplia de 242 a 245 grups.
Sílvia Rodes ha explicat que per a la programació de places “es tenen en compte les següents variables: el mapa escolar de cada municipi, el padró d’habitants i l’acord amb els municipis”. A P3 els Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Tarragona ofereix per al curs 2017-2018 un total de 6.820 places i, a 1r d’ESO, 7.275 places. Aquests càlculs s’han realitzat d’acord amb una ràtio de 25 alumnes a P3 i 30 a 1r d’ESO.
Pel que fa al nombre de grups, a P3 l’oferta inicial és de 277 grups, que són un total de 6 grups més que els que es van oferir en la preinscripció del curs passat, que van ser 271. D’aquesta oferta, 211 corresponen a l’escola pública i 66 a la concertada. A 1r d’ESO també hi ha un increment de 3 grups respecte a l’oferta inicial del curs passat: de 242 a 245. Un total de 182 grups corresponen a centres públics i 63 a concertats. Tots els grups, independentment de la titularitat, es revisaran i s’adequaran a la realitat derivada de la preinscripció, després del procés de matrícula.
Nous criteris acordats amb els municipis
La directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona ha recordat, en relació als criteris i els procediments seguits per determinar l’oferta inicial, que enguany s’han acordat amb les administracions locals amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats d’escolarització per garantir el dret a l’educació de tothom.
Tal com ha assenyalat Rodes, en destaquen “la ràtio 27 a 1r d’ESO en centres d’alta complexitat i el manteniment de ràtio 22 a P3 i manteniment a P4 en els centres que van aplicar la mesura el passat curs”. “Hem vetllat per la continuïtat dels projectes educatius, l’alumnat amb NEE i la creació de l’Institut escola per reduir l’abandonament escolar i millorar la continuïtat educativa”, ha afegit Rodes.
En línies generals els criteris acordats són:
• Vetllar per a la continuïtat dels projectes educatius actuals.
• Vetllar per a la distribució equilibrada de l’escolarització de l’alumnat amb NEE.
• Reducció de les ràtios dels centres en entorns d’alta complexitat a 22 a P3 ( i a P4 com a continuïtat de la mesura iniciada el curs passat) i de 27 a 1d’ESO, sempre i quan hi hagi l’acord del centre.
• Programar els increments dels grups d’ESO tenint en compte la seva consolidació en funció de les necessitats d’escolarització a mitjà i llarg termini.
• Valorar el model d’institut escola en entorns complexes i en situacions geogràfiques específiques.
Creació de nous centres
Una altra de les novetats és la modificació del mapa escolar, pel que fa als ensenyaments d’infantil i primària. Rodes ha anunciat que es crea, pel que fa a secundària, l’Institut de Miami Platja a Mont-roig del Camp. També hi haurà un nou institut escola: l’Institut Escola Mediterrani per transformació de l’Escola Mediterrani a Tarragona. La creació de l’institut escola consolida un model d’escolarització per donar resposta a l’abandonament escolar o a la situació geogràfica.
Font: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/299612/ca/curs-vinent-posara-funcionament-institut-escola.do