L’AP-7 serà gratuïta per als vehicles de residents que realitzin un trajecte d’anada i tornada, el mateix dia, entre alguns dels peatges compresos entre Vilafranca del Penedès – sud i Alcanar. Aquest és un dels ítems de la proposta que aquest dilluns a la tarda al Departament de Territori i Sostenibilitat, els consellers Josep Rull i Joaquim Forn han exposat als alcaldes de les comarques de Tarragona per resoldre el conflicte de mobilitat a l’N-340. A diferència de la proposta inicial, aquest cop s’ha ampliat la bonificació que s’aplicarà als transportistes per utilitzar l’autopista, que finalment serà d’entre el 42,5% i el 50% —en funció del tipus de desplaçament. Alhora, els camions seran desviats obligatòriament cap a l’autopista i hauran de quedar fora, obligatòriament, de l’N-340.
Durant la trobada d’aquest dilluns a la tarda, Rull ha assegurat que la setmana passada el Ministeri de Foment va donar el vistiplau a les dues mesures proposades. La Generalitat resta ara a l’espera d’aconseguir l’entesa amb els transportistes. Rull ha aplaudit el suport aconseguit dels alcaldes i ha assegurat que es tracta de mesures que s’aplicaran «de manera immediata». Fonts de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat han assegurat que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, s’ha compromès personalment amb Rull a aplicar i finançar aquestes dues mesures per descongestionar l’N-340. Davant aquest compromís de l’Estat, el calendari amb què treballa la conselleria és que els desviaments dels transportistes i les bonificacions podrien estar en marxa entre finals d’any i principis del 2018. Rull ha subratllat que es tracta de mesures «transitòries» fins que la Generalitat desplegui el sistema de vinyeta a les autopistes.
Pel que fa al territori, a la reunió hi han assistit els alcaldes i representants municipals d’Alcanar, Amposta, Aldea, Camarles, l’Ampolla, el Perelló, Tortosa, l’Ametlla de Mar, Vandellós i l’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar, Altafulla, Mont-roig, Vila-seca, Cambrils, Torredembarra, Roda de Berà, Creixell, l’Arboç, Bellvei, el Vendrell, Castellet i la Gornal, Cunit, Santa Margarida i els Monjos, Vilafranca del Penedès i Subirats. Al final de la trobada, l’alcalde del Vendrell i portaveu del denominat Pacte de Berà, Martí Carnicer, ha explicat que han rebut «amb sorpresa» l’anunci conforme l’estat espanyol avala les mesures per millorar la seguretat de l’N-340. «És positiu que Foment entengui la necessitat de fer un retoc per afavorir el trànsit del territori mentre no s’acabi de construir l’autovia A-7», ha destacat, recordant que les bonificacions pels desplaçaments interns és una mesura que els alcaldes ja van demanar fa dos anys al Ministeri en una visita a Madrid.
Carnicer ha definit les bonificacions dels veïns i el desviament de camions com a mesures «pal•liatives» mentre la Generalitat defineix com resol de forma definitiva la mobilitat al Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. L’alcalde del Vendrell s’ha referit així tant a la construcció dels trams inacabats de l’A-7 com a la implantació de la vinyeta com a sistema de pagament a les autopistes. «Les d’ara són mesures per no deixar el territori col·lapsat», ha afegit.
Font: http://delcamp.cat/noticia/260056/el-tram-tarragoni-de-lap-7-gratuit-per-als-residents-que-vagin-i-tornin-el-mateix-dia